KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED
Vaata lisaks ka:
ÜLDINE
Jah, Right Night Band on livebänd, kus muusikud mängivad ja laulavad laval otse, ehk siis esitatavat muusikat tehakse laval naturaalselt.
Üldiselt üritame ikka mängida, kuid siiski kõiki lugusid pole ansamblil võimalik teada ega mängida. Kui aga soovilooks osutub lugu, mida kõik ansambliliikmed oskavad, siis loomulikult mängime.
See on võimalik 1-2 loo piires, kuid see vajab eelnevat kokkulepet, kuna ka ansambel peab neid lugusid oskama. Pill peab esitajal endal kaasas olema.
Kahjuks mitte. Nimelt ansambel ei soovi oma muusikinstrumente teistega jagada põhjusel, et niimoodi võidakse kogemata või teadmatusest rikkuda kallihinnalisi instrumente, mis omakorda võib teha võimatuks ka ansambli esinemise. Muidugi väljaarvatud juhul, kui tegu pole ansamblile teada-tuntud professionaalse muusikuga.
Reeglina mängib ansambel 3x40min. kuid oleneb ka Tellija soovidest ja konkreetsest üritusest. Üldiselt pannakse esinemiskava pikkus paika juba hinnapäringu protsessi käigus koostöös kliendiga.
Üldjuhul väldiksime lühemaid mängusette kui 40min. Pigem 3x40min, mis summaarselt annab kokku võrdväärse esinemisaja. Nimelt kogemused on näidanud, et lühemad mängusetid jäävad tihtipeale liiga lühikeseks. Kindlasti olete kuulnud väljendit: „eestlased ei saa algul vedama ja pärast pidama“ mis tähendab, et hetkel kui publik on äsja saanud peohoo sisse, oleks 30 minutilise seti puhul ansamblil koheselt käes ka pausi aeg, mis sunnib publikut koheselt ka ennast nö. „maha jahutama“ ning lõppkokkuvõttes ei meeldi selline peohoo katkestamine ei publikule, ega ka ansamblile.
Jah, kui peo käigus selgub, et soovitakse ansambli esinemise taustal pidu jätkata, siis on see võimalik. Kuid kindlasti eeldab see kohapeal tehtavat lisakokkulepet.
Pole probleemi, kui see puudutab ainult 1-2 lugu. Üldjuhul siinkohal soovitaksime usaldada ansamblit. Ansamblil on aja jooksul omandatud kogemustega konkreetsed teadmised lugude osas, millised lood meeldivad rahvale enim. Samuti on enamus kavas olevaid lugusid ka publiku peal nö. “ära testitud”. Seega Ansambel valib esitamisele tulevaid lugusid sõltuvalt publiku meeleolust.
See on võimalik ainult paari loo piires, kuid kahjuks mitte rohkemalt. Ansamblil on oma kava ning strateegia, millised lood on sobilikud vastavale üritusele ning milliste lugudega üritust nö. „käima tõmmata“ ning sealt edasi publikul peomeelelu üleval hoida. Ansambel valib esitamisele tulevad lood reeglina publiku hetkemeeleolust ning ansambli kava muutmine selleks kogemusi mitte omava inimese poolt võib rikkuda kogu ürituse, kus tulemuseks on see, et pidu ei lähegi nö. „käima“, õiget peomeeleolu ei teki ja selle tulemusena tihtipeale süüdistataksegi selles ansamblit. Seega seda ei saa me kahjuks endale lubada, ning siin tasuks endiselt usaldada ansamblit.
Otseselt mitte, kuid sellegipoolest saame vajadusel Teid aidata kas mõne lisaesineja leidmisel, või suunata Teid ka meie koostööpartnerite juurde.
Kahjuks otseselt mitte. Küll aga saame vajadusel Teid suunata oma koostööpartnerite juurde, kes leiavad Teile ürituseks sobiva õhtujuhi.
Otseselt mitte. Küll aga laseb ansambel pärast esinemise lõppu kuni 1h. taustamuusikat helikandjatelt, mis ei ole küll DJ stiilis teenus, aga sobib ka tantsimiseks. Vajadusel saame Teid suunata jällegi enda koostööpartnerite juurde, kes aitavad leida Teie üritusele ka DJ’sid.
Paraku mitte, kuid jällegi on meil ka selles osas erinevaid koostööpartnereid, kellega saaksime Teid kokku viia.
Jah, ansambel esineb igal pool, kus tingimused seda võimaldavad. Küll aga tuleb arvestada, et saartel esinemiste puhul võib ansambli hind olla mõnevõrra kallim (praamiga ülesõit, ööbimine). Siiski arvestab ansambel koheselt juba kõik kulud hinnapakkumisse sisse ja kliendile eraldi, nö. peidetud lisakulusid ei tekitata.
Absoluutselt. Ansamblil on kavas lugusid nii eesti, soome, vene kui ka Inglise keeles.
TEHNILINE KÜLG
Jah, üldjuhul on see nii, kui korraldaja või tellija pole planeerinud üritusele eraldi helitehnikat tellida.
Oleneb millisel määral. Teist samas suuruses ansamblit me standardselt kaasas oleva helitehnikaga kahjuks võimendada ei saa, kuid mõne väiksema 1-2 liikmelise koosluse puhul on see ettetellimisel võimalik. Küll aga saame vajadusel sellegipoolest aidata ka suuremate helitehnilise teenuse osas nt. rentides või tuues kaasa võimsam või suurem helitehnika, või aidata ka leida selles osas Teie soovidele sobiv lahendus.
Jah, kuid sellisel juhul tuleb ürituse korraldajal tellida helitehnika vastavalt ansambli tehnilisele spetsifikatsioonile. Samuti on sellisel juhul vajalik ka helitehniku olemasolu, kes haldab, häälestab ja seab üles tellitud helitehnika. Nimelt – kuigi helitehnika tööpõhimõtted on sarnased, leidub erinevate tootjate helitehnikas palju erinevaid pisinüansse, mille toimemehhanismide väljaselgitamine on ansamblile lisa ajakulu ja ürituse ajakava võib takerduda.
Jah, kuid sellisel juhul peab helitehnika vastama ansambli tehnilisele spetsifikatsioonile. Samuti on vajalik ka tellijapoolse helitehniku olemasolu, kes haldab, häälestab ja seab üles olemasoleva helitehnika.
Vaikimisi mitte, küll aga väiksemate ürituste puhul on see võimalik. Sellisel juhul nõuab see alati eelnevat kokkulepet, ning sellekohast soovi on vaja teada juba hinnapäringu kägus.
Jah, see on võimalik, kui ansamblil endal Teie ürituse päeval helitehnikat vaja ei ole.
Reeglina piisab ansamblile umbes 15m² (jaotusega ca. 3x5m) põranda või lavapinnast. Siinjuures tasuks arvestada ka sellega, et lisaks sellele jääks ruumi ka peokülalistele tantsimiseks. Lisaks oleks vajalik ansambliliikmetele ka toasoe riietusruum koos valgustuse, peegli ja istekohtadega.
Ei. Ansambli valgustehnika on ainult lava ja laval olevate esinejate valgustamiseks. Kui on soov luua kogu saalis hubane meeleolu, saame selles osas suunata Teid meie koostööpartnerite juurde, kes seda teenust pakuvad.
Ansambel vajab, et esinemiskohas oleks olemas nõuetekohane ja maandatud elektrivool – sisetingimustes võimsusega 3x20A ja välitingimustes 3X32A
Ebapiisav või nõuetele mittevastav ja ebakvaliteetne elektrivool võib ürituse käigus tekkinud suurema elektritarviduse tulemusel rikkuda nii ansambli helitehnikat kui ka kliendi enda elektriseadmeid. Üldiselt ürituste korraldamiseks loodud spetsiaalsetes peokohtates on sellega juba arvestatud ja seega on neis kohtades ka kõik elektriga seotud vajadused nõuetekohaselt täidetud. Küll aga sellised kohad (nt. eramajad, erahoovid, talud, suvilad jne), mis ei ole ürituste läbiviimisele spetsialiseerunud, siis nende puhul ei pruugi olemasolevast elektrivõimsusest piisata, sest nad pole arvestatud ega projekteeritud sellises suuruses eletrikulu tarbimiseks, mida ansambel vajab.
Ilm võib ootamatult muutuda ja sellisel juhul ei jõua ansambel piisavalt kiiresti heli- ja valgustehnikat ootamatu vihma eest kaitsta ning kokku panna. Piisab juba ühest vihmapiisast, mis võib juhuslikult sattuda valesse kohta, ning ansambli esinemistehnika saab kannatada, mille tulemusel pole ansamblil enam võimalik esinemist jätkata. Samuti võib vihm alla sadada ka nurga all ja isegi katusega kaetud lava puhul võib ta sattuda sellegipoolest lavale helitehnika ja muusikainstrumentide peale. Selle vältimiseks peaks lava olema kaetud ka külgedega.
Jah, lühiajaliste kõnede pidamiseks on võimalik kasutada laval asuvat juhtmega mikrofoni. Kuid pikemaajalisteks kasutamisteks (nagu muud esinejad, lauljad, õhtujuht jne…) tuleb see hinnapäringu käigus ansambliga eelnevalt kokku leppida, ning ansambel arvestab lisamikrofonidega.
Jah, kuid eelnevalt on vaja täpsustada, millist ühenduse formaati (pistikud) õhtujuhi mikrofon toetab.
jah, kuid eelnevalt on vaja teada, millist helikandja esitajat soovitakse ansambli tehnikaga ühendada, ning milline on muu helikandja väljundi ühenduse formaat (pistikud).
Jah, kuid ainult ettetellimisel. Kuivõrd CD on tänapäeval hääbuv formaat, siis reeglina ansamblid enam CD mängijat kaasas ei kanna. Pigem kasutatakse mälupulki ja arvutit. Turvalisuse huvides ansambel oma arvutisse kliendi mälupulki jm. andmekandjaid ühendada ei soovi, seega arvuti koos füüsilise heliväljundi pistikuga (kõrvaklappide pistik) peaks sellisel juhul kliendil endal kaasas olema, ning ansambel võimaldab selle ühendamise enda helitehnikaga. Kui aga on soov siiski CD mängijat kasutada, siis ettetellimisel saame selle kaasa võtta.
Jah, kuid kindlasti on see vaja juba hinnapäringu kokku leppida, et ansambel teaks sellega arvestada. Arvuti, millel on ka füüsiline heliväljund (üldjuhul kõrvaklappide pistik) ning koos meediafailidega olev andmekandja tuleks selleks kliendil endal kaasa võtta, kuna seoses turvalisusega ei soovi ansambel oma arvutiga ühendada tundmatut andmekandjat.
Vajadusel saab seda teha ka ansambel nö. helitehnilise lisateenusena. Samas aga teiste esinejate puhul nagu tantsijad, mustkunstnikud, koomikud jne… soovitame, et seda teostab siiski muu esinejatega kaasas olev tehnik, kes teab täpselt millal mingi heliklipp sisse lülitada. Kui aga selline inimene puudub ning on soov, et seda teeks ansambel, siis tuleks see kindlasti juba hinnapäringu käigus ansambliga kokku leppida.
Jah, on küll. Kuivõrd ansambel ei saa sellisel juhul pärast esinemist oma tehnikat kokku pakkida ja lahkuda vaid peab ootama ürituse lõpuni, tuleb sellest soovist ansamblile teada anda juba hinnapäringu käigus.
Ei, seda teenust me kahjuks hetkel ei paku, küll aga saame suunata Teid selles osas meie koostööpartnerite juurde.
MUU
Konkreetset vastust sellele kahjuks anda ei saa, kuna esinemistasu sõltub paljudest teguritest. Ühtset standardhinda välja tuues oleks see sellisel juhul selline, kuhu ansambel oleks sunnitud sisse arvestatama kõik esinemisega kaasneda võivad võimalikud kulud ja teenused, sh. ka sellised teenused, mida iga klient ei vaja, ning selle tulemusel võib ansambli hind kujuneda liiga kalliks, kuigi oleks võimalik sama teenust osutada ka palju odavamalt. Seega selline standardhinna väljatoomine poleks kliendi seisukohta arvestades otstarbekas ning ansambli esinemishind on igal üritusel erinev olenevalt üritusest ja ka kliendi soovidest.
Kõige määravamateks teguriteks ansambli esinemishinna kujunemisel on tavaliselt ürituse geograafiline asukoht, helitehnilised vajadused konkreetse ürituse tarbeks ja loomulikult ka kliendi enda soovid esinejate poolt pakutavate lisateenuste osas.
Kaugem asukoht ansambli kodulinnast tekitab suuremaid transpordikulusid, ning ka ansambel kasutab liikumiseks mitut sõidukit korraga.
Samuti võivad erinevad üritused vajada erinevate võimsustega helitehnikat, ning suurema võimsusega helitehnika vajadusel (nt. vabas õhus esinemised) rendib ansambel lisatehnikat ning ka abilisi. Lisaks mängib rolli ka esinemiskava pikkus, kogu tööprotsessiks kuluv aeg (sh. transpordiaeg) ning ka mitmed klientide erisoovid.
Tihtipeale peab ansambel leidma endale ka ööbimiskoha esinemiskoha läheduses (nt. saartel esinedes), kuna praamiliiklus öösel ei tööta ja seega ei ole ansamblil alati võimalik koheselt pärast esinemist ka tagasi koju sõita.
Oma rolli mängib hinnastamisel ka hooaeg. Esinejate ja artistide jaoks on tegu suures osas hooajalise tööga. Näiteks suveperioodil, kus on palju pulmi, suvepäevi jm. üritusi, ning detsembris ka jõulupidude periood, siis sellel ajal võivad olla esinejate hinnad teistsugused võrreldes tavaperioodiga. Samuti mõjutavad üleüldiselt esinejate hinda ka mõned sellised päevad (jaanipäev, jõulud, aastavahetus) kus tihtipeale on turul nõudlus suurem, kui pakkumine.
Jah, ansambel esitab arve käibemaksuga.
Broneerimistasu on vajalik kindlustamaks mõlemale poolele kokkulepitut. Tellijale loob see kindluse selles osas, et ansambel on nö. “tellitud” ja on ühtlasi ka Teie ürituse jaoks konkreetse kuupäeva ära reserveerinud, ning ansamblile loob see kindluse, et ollakse arvestanud Teie üritusel esinemisega, ega võeta vastu samale kuupäevale enam muid esinemispakkumisi. Juhul, kui klient tellimuse tühistab, siis selleks ajaks on ansambli poolt ära öeldud kõik muud esinemispakkumised teiste klientide üritustele, mis toimuvad samal kuupäeval, ning ansambel ja muusikud jäävad sellel kuupäeval ilma tööta, kuna äraütlemise korral pole ansamblil alati võimalik leida alternatiivset esinemist samale kuupäevale. Väga paljudele muusikutele on see aga siiski töö, millest sõltub otseselt nende sissetulek, seega ei saa me lubada seda, et ansambel jääb lihtsalt tööta.
Reeglina on broneerimistasu 50% teenuse lõpphinnast.
Ikka juhtub. Sellisel juhul tuleb võimalikult kiiresti sellest meile teada anda, ning tuleb lõpetada või tühistada leping.
Üldjuhul mitte. Küll aga vahel oleneb konkreetsest olukorrast ja ka sellest, millal ja millisel põhjusel tellimus tühistatakse. Broneerimistasu mõte on selles, et kindlustada mõlemale poolele kokkulepitut. Nimelt, kui klient tellimuse tühistab, siis selleks ajaks on ansambli poolt ära öeldud kõik muud esinemispakkumised teistele klientidele samal kuupäeval toimuvatele üritustele ning ansambel ja muusikud jäävad sellel kuupäeval ilma tööta. Kuna igas kuus on vaid piiratud arv nädalalõppe, mil reeglina ansambel töötada saab, siis äraütlemise korral pole ansamblil alati võimalik leida alternatiivset esinemist samaks ajaks. Väga paljudele muusikutele on see aga siiski töö, millest sõltub otseselt nende sissetulek, seega ei saa me lubada seda, et vähestel töötegemise võimalusega kuupäevadel ansambel lihtsalt ei tööta. Samuti võivad olla ansamblil tehtud selleks ajaks juba omakorda ettemaksud, kokkulepped ja broneeringud oma alltöövõtjatega (heli- ja valgustehnika rendid jne…), mille ära ütlemise korral võivad kaasneda omakorda sanktsioonid ka ansamblile.
See on vajalik selleks, et kogu üritus kulgeks sujuvalt. Lisaks eelnevalt detailidesse mittelaskumise tulemusena võivad tekkida ootamatused, mis tulevad välja alles ürituse käigus, kus mõlema poole arusaamad koostööst võivad põhineda ainult eeldustel ja arvamustel, mitte reaalsetel kokkulepetel. Eeldused ja arvamused võivad aga olla mõlemal poolel üsnagi erinevad, mille tulemusel võib juhtuda, et vastastikkuse koostööga on rahulolematu nii Klient, kui ka ansambel. Ansamblit tellides on vajalik arvestada paljude nüanssidega, ning kuna paljud Kliendid pole ansambli tellimisega varasemalt kokku puutunud, siis on ka inimlikult täiesti mõistetav, et sellega varasemalt mitte kokkupuutunud inimene ei saagi teada, ega ka ise tulla kõige selle peale, milliste asjaoludega oleks vaja arvestada.
Ei, see poleks korrektne ja peidetud lisakulusid me ei tekita. Reeglina (vaikimisi) sisaldab ansambli lõpphind alati ka transpordi ja helitehnika hinda, kui pole kokku lepitud teisiti. Samuti on hinnapakkumises ka koheselt kirjas, milliseid teenuseid pakkumine sisaldab. Lisaks üritame hinnapäringu käigus koheselt kliendi soovid välja selgitada, et vastavalt sellele teha ka sobiv pakkumine arvestades kõiki võimalikke kulusid. Loomulikult tekib ka erandeid, kui kliendi soov hilisemalt muutub või soovitakse lisateenuseid, mida algul ei soovitud, sellisel juhul peame oma pakkumist korrigeerima.
Reeglina üritame päringutele vastata 1-2 tööpäeva jooksul.
Maksimaalselt kuni 2 nädalat, kuid oleneb ka sellest, millal üritus toimub. Kui üritus toimub juba mõne päeva pärast alates hinnapäringu saamisest, siis mõistagi kehtib pakkumine lühemalt. Hinnapakkumise kehtivusaeg on alati ka hinnapakkumises kirjas.
Ei. Pakkumist tehes on küll ansambel valmis Teie üritusel esinema, kuid valmisolek kehtib ainult kuni hinnapakkumise kehtivuse lõpuni või vastavalt broneerimisjärjekorrale. Juhul kui kliendipoolne tagasiside puudub, siis ei arvesta ansambel Teie üritusel esinemisega. Reaalseks tellimiseks on vajalik siiski kliendipoolne tagasiside pakkumise aktsepteerimise kohta, millele järgneb omakorda ansamblipoolne kinnitus, lepingu sõlmimine ja kliendipoolne broneerimistasu tasumine.
Kui pakkumine on Teile sobilik, siis tuleks sellest ansamblit teavitada, pärast mida kinnitab ansambel esinemise vastavalt broneerimsjärjekorrale ja saadab Teile lepingu allkirjastamiseks. Allkirjastatud leping koos broneerimistasu laekumisega on kinnitav dokument mõlemale poolele koostöö toimumise osas.
Ikka juhtub. Samuti võib Kliendil ette ka olukordi, kus algselt on loobutud ansambli tellimisest, kuid hiljem on siiski ümber otsustatud ansambli kasuks või ka mõni teine esineja on hiljem Teile ära öelnud ja vajate kedagi asemele. Sellisel juhul pole probleemi ja oleksime endiselt valmis Teie üritusel esinema juhul, kui ansambel sellel kuupäeval veel saadaval on. Oleme sellisel juhul valmis Teile ka uuesti pakkumise tegema.
Pole probleemi. Alati on võimalik üht-teist muuta, kui soovitav lisateenus on selleks hetkeks veel saadaval.
Alati ei pruugi, kui uus peo asukoht asub transpordikulude mõttes ca. 20km. raadiuses eelmisest kohast. Kui uus peokoht on oma suuruselt sarnane eelnevaga, siis tavaliselt ansambli hind sellest ei muutu. Kui aga on mindud üle oluliselt suuremasse saali, või vahetatud siseruumes toimuma pidav üritus nö. väliürituse vastu, siis võib ansambel vajada ka suuremat ja võimsamat helitehnikat, mis võib omakorda võib ka hinda muuta.
Alati ei pruugi nii hästi minna. Nimelt uuel kuupäeval ei pruugi ansambel enam saadaval olla, kuna ansambel ja ka võimalikud ansambli koostööpartnerid võivad hõivatud olla juba mõne teise üritusega. Kui aga uus kuupäev juhtub ansamblil ja koostööpartneritel vaba olema, siis jääb kõik kokkulepitu kehtima ka uuel kuupäeval (va. juhul, kui uus kuupäev pole juhuslikult jaanilaupäev või aastavahetus).
Lühidalt öeldes on see ansambli heatasemeliseks esinemiseks vajalike eelduste nimekiri, mis oleks vajalik eelnevalt tellija või ürituse korraldaja poolt nö. ette valmistada, kuna paljud asjad nt. esinemiskoha iseärasused ei sõltu otseselt ansamblist. Reeglina esitatakse raider kliendile juba hinnapakkumise tegemise käigus, et klient teaks, millega arvestada. Right Night Band-i jaoks olulisemad eeldused heatasemeliseks esinemiseks on juba ansambli hinnapakkumisega kaasas.
Loomulikult. Välja toodud tingimused ja korraldajapoolsed eeldused on mõnes osas ainult ligikaudsed ja on iseenesest mõistetav, et iga üritus ning esinemiskoht on erinev, seega üritame alati leida koostööks sellise sobiva lahenduse, mis sobib nii kliendile kui ka ansamblile. Muidugi ei saa garanteerida, et just alati 100%-liselt ja koheselt selline lahend leitav on, kuid paljudel juhtudel siiski on ja kindlasti teeme tööd selles suunas.
Aga palun! Ansambli fotod ürituse reklaamimiseks saab alla laadida meie kodulehelt. Vaata: LAE ALLA
Põhimõtteliselt on see võimalik, kui ansambel tuleb esinema vähendatud koosseisus, kuid eelistame siiski täiskoosseisu. Sellisel juhul tuleb arvestada sellega, et vähendatud koosseisu puhul pruugi ansambel kõlada selliselt nagu demos, ning samuti ei pruugi saadaval olla ka mõningad lisateenused.
Ei, seda me otseselt ei tee, küll aga saame suunata Teid selleks oma koostööpartnerite juurde.